mandag 29. oktober 2007

Klassetur i England

Forrige uke var ikke undertegnede på luften slik han pleier, i og med at han hadde tatt turen over vannet til England og Newcastle. Der var poenget å besøke to universiteter som gjerne ville ha norske studenter, samt å bli bedre kjent og ha det kjekt.

(Undertegnede gidder fra nå av ikke å bruke den fancy tittelen sin mer, men skriver videre under psaudonymet "jeg.")

Jeg kan absolutt skrive under på at jeg har hatt det kjekt. Dette har kanskje vært den kjekkeste klasseturen jeg noengang har vært på; og samtidig den klasseturen med mest alkohol og minst søvn om nettene. Og det utsagnet er kanskje litt spesielt når det kommer fra en (i det minste relativt) edruelig kristengutt.

Vi besøkte blant annet Angel of the NorthFor å forstå hvorfor denne turen har vært ekstra kjekk for meg, er det viktig å være klar over at jeg fikk jeg meg litt av et sjokk forrige gang jeg var på klassetur. Noen av mine til vanlig supersmarte klassekamerater drakk seg fra sans og samling, kastet opp på hotellrommet og brukte kanskje tusenvis av kroner på alkohol. Det var en veldig koselig tur, men jeg var sjokkert.

Men før denne turen til Newcastle var jeg mye bedre forberedt på hva som kunne komme, så jeg ba til Gud om at jeg ikke måtte gjøre noe idiotisk samtidig som jeg kunne få ha det gøy sammen med klassen min. Jeg hadde altså dette målet med turen: Ikke gjøre noe dumt, men virkelig ha det gøy med klassen min likevel. Og jeg tror det var bra å ha gjort seg opp dette målet på forhånd, for da visste jeg at jeg skulle si nei til drikkepress, som jo var tilstede, men samtidig være med på praten og være med å danse hvis muligheten ba seg.

Og jo da, muligheten ba seg; litt nerver og sosial angst holdt tilbake i begynnelsen, men da Foo Fighters plutselig dukket opp etter én time med melodi-løs techno, kunne jeg jo ikke la muligheten forsvinne. Og sannelig fortsatte den gode musikken akkurat så lenge at jeg ble sliten og litt svett, og med hånden på hjertet kunne si at jeg virkelig hadde hatt det gøy også den kvelden.

Fra før av har jeg et motto på veggen, et slags mål med livet, som i lignende situasjoner har hjulpet meg videre:

Gjer noko skummelt kvar dag!

Ellers vil jeg bare si: KONGE tur folkens. (Ser fram til at alle bildene facebookes:-)

Ingen kommentarer: